Που θα μας βρείτε

maps

ΓΕΩΡΓΙΑ ΛΕΛΛΟΥ
Αγιογράφος

Π. Ηλιάδη 9
Ελευσίνα τ.κ. 19200
Τηλ. 210 2611575
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

NewsLetter

captcha

Υστεροβυζαντινή περίοδος

Μετά την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης από τους σταυροφόρους (1204) η αγιογράφηση των ναών αποτελεί την κύρια έκφραση της τέχνης. Η Κωνσταντινούπολη απούσα, όμως η ζωγραφική της διασποράς συντηρεί, αλλά και μεταποιεί τις παλιές απόψεις. Η Υστεροκομνήνεια "κοινή"με τη δραματική υπερβολή και τη γραμμική διακοσμητική θεωρία της υποχωρεί. Νέα καλλιτεχνικά κέντρα δημιουργούνται. Ζωγράφοι από την Κωνσταντινούπολη εξόριστοι, από Θεσσαλονίκη, και Νίκαια δημιουργούν μεγαλόπνοα έργα με νέο ύφος. Οι μορφές γαληνεύουν και το πάθος εκφράζεται με λεπτούς τόνους συγκίνησης. Οι Βυζαντινοί της περιόδου αυτής αγαπούν πάρα πολύ την κλασσική αρχαιότητα. Ο Ελληνισμός ανανεώνεται για άλλη μια φορά.

 

Η Κωνσταντινούπολη με την απελευθέρωσή της (1261) γίνεται πάλι το καλλιτεχνικό κέντρο της εποχής. Διατηρεί τη μνημειώδη τέχνη, ενώ η επαρχιακή χωρίζεται σε δύο "σχολές." Τη Μακεδονική και την Κρητική. Η πρώτη προήλθε από τη Θεσσαλονίκη και το 'Αγιο 'Ορος. Τα θέματα παρατίθενται σε συνεχείς αχώριστες ζώνες, γι’ αυτό είναι κατάλληλη για μεγάλες επιφάνειες. Χαρακτηρίζεται από τόλμη κι ελευθερία, ευρύ πλάσιμο και ζωηρούς, φωτεινούς, τόνους χρωμάτων. Η Κρητική, πιστότερη στο Βυζαντινό ιδεαλισμό, είναι πιο συντηρητική. Χαρακτηρίζεται από πιο συγκρατημένες κινήσεις, χρώμα βαθύ, πλάσιμο λιτό και μετάβαση ευδιάκριτη από τη σκιά στο φως, σε αντίθεση με τη Μακεδονική, όπου γίνεται ομαλά. Τα θέματα τα χωρίζει δίνοντας την εντύπωση φορητών εικόνων.